19 Νοε 2009

Ζωγραφίζοντας την κίνηση ...

Βρήκα αυτό το video που σχετίζεται με την προσπάθεια που κάνουμε να αποδώσουμε κίνηση στους πίνακες και την προσπάθεια που απ' ότι φαίνεται καταβάλλουν και άλλοι για το ίδιο θέμα (νομίζω ότι πολλές απόπειρες που περιλαμβάνονται σε αυτό το video μάλλον δεν πέτυχαν). Σας αναφέρω τα σημεία του video που εμένα μου 'τράβηξαν' την προσοχή, συσχετίζοντας τα με τις μεθόδους που αυτόν τον καιρό προσπαθεί να μας διδάξει ο Δάσκαλος:

0:00-0:04 & 0:10-0:14 Θόλωμα αντικειμένου, γλωσσάρι κόμικ, εννοιολογικός τρόπος απόδοσης κίνησης, όχι τόσο πετυχημένη χρήση της ανατροπής του κώδικα του φωτός

0:15-0:19 Θόλωμα αντικειμένου, πετυχημένη χρήση της ανατροπής του φωτός στο σώμα, αλλά το κεφάλι του ανθρώπου παρέμεινε 'ακίνητο' !

1:05-1:09, 1:15-1:19, 1:20-1:24, 2:20-2:24, 2:46-2:48 Έντονη συμβολή του κώδικα της γραμμής για την απόδοση της κίνησης

0:20-0:34 Στοιχεία υπερβολής στη γλώσσα του κόμικ και (αν το ερμηνεύω σωστά) η ανάπτυξη του κώδικα της γραμμής με κέντρο αισθητικού βάρους πολύ κοντά ή και πάνω στο αντικείμενο/άνθρωπο, τελικά συνεισφέρει στην ακινησία.

5:01-5:03 Εννοιολογική προσέγγιση της κίνησης με μικρή/μεγάλη δόση εκδραματισμού!

5:10-5:13 Γλωσσάρι κόμικ, κώδικας γραμμής και εναλλασσόμενες θέσεις του αντικειμένου με 'σταδιακό' πέρασμα από το θόλωμα που δείχνει την αρχική θέση του στις αδρές γραμμές που δείχνουν την τελική θέση (παρένθεση: αυτό το έργο μου θυμίζει τον πίνακα του Χ.Γκιώνη για τον Θεοδωράκη)

και οι καλύτερες προσπάθειες κατά την άποψή μου που χρησιμοποιούν όλες τις τεχνικές: θόλωμα αντικειμένου, γλωσσάρι κόμικ, εννοιολογικός τρόπος προσέγγισης και έντονη ανατροπή του κώδικα φωτός
1:00-1:04, 3:10-3:14 και 3:15-3:19

Τέλος, χωρίς το συγκεκριμένο έργο να αποδίδει κίνηση, είναι πολύ ενδιαφέρων ο τρόπος ανάπτυξης των αξόνων του έργου 2:35-2:38 που του προσδίδει ιδιαίτερη ισχύ.

Δάσκαλε, επειδή μπορεί να υπάρχουν διάφορα λάθη στα παραπάνω, οι υποδείξεις και διορθώσεις σας θα ήταν πολύ χρήσιμες.

3 σχόλια:

Unknown είπε...

σουπερ ντουπερ ουαου!!!
Μου αρέσει πολύ Τζέλη. Παρακολουθώντας το βίντεο μπόρεσα να συσχετίσω άμεσα όσα μας είχε πει ο δάσκαλος για την κίνηση. Μπράβο!!

Ανώνυμος είπε...

Τζέλη,

είσαι καταπληκτική ! Θαρρώ πως θα σου καταθέσω πρόταση να γίνεις βοηθός μου...

Η εργασία σου είναι εξαιρετική. Απορώ που βρήκες τόση υπομονή για να καταγράψεις κατά δευτερόλεπτο όσα μας παραθέτεις!
(και αν συνεχίσεις έτσι, θα καλύψεις ασφαλώς όλα σου τα κενά από τα προηγούμενα έτη..)

Τώρα, ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα καθ εαυτό, (των έργων του βίντεο) ασφαλώς είναι στοιχειώδη, με εκδραματισμούς, αδεξιότητες και αναρίθμητα λάθη

Ασχέτως προς το προηγούμενο, όσα έχεις παρατηρήσει είναι ορθότατα
και διδακτικότατα

ευχαριστώ για την βοήθεια

ο δάσκαλος

Τζέλυ είπε...

Ευχαριστώ Δάσκαλε.

Είναι όλα πιο εύκολα όταν έχεις διαθέσιμο χρόνο.

Όσο για τη θέση του βοηθού, σίγουρα χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και εργασία για να συμπληρώσω τα απαραίτητα προσόντα. Όπως λέτε και εσείς: "Αργότερα που θα φανούν τα κότερα".